close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קרקעות חקלאיות למכירה- מדוע משתלם להשקיע בקרקע

מערכת שורשכט ניסן, תשעז25/04/2017

האמת היא, שאם מנטרלים את הרעשים ומוודאים שאכן מדובר בקרקע מופשרת אשר ניתן לבנות עליה, אז הרעיון של רכישת קרקע חקלאית, היא חיובית

תגיות:
כל אחד מאיתנו, סביר להניח, קיבל בשנים האחרונות, הצעה ישירה או עקיפה, לרכוש קרקע חקלאית. כידוע בשני העשורים האחרונים, אנחנו רואים הפשרה של קרקעות חקלאיות לצורכי בנייה ויש מי שדואג לשווק את אותן קרקעות לציבור במטרה למכור אותן.

קרקעות חקלאיות למכירה, הן קרקעות שמוצבות בישובים או לצד ישובים, באזורים שונים, דוגמא אזור השרון, שפלה וכן במרכז הארץ. מדובר על קרקעות שעד לפני מספר שנים, היו קרקעות חקלאיות, כלומר כאלה שנועדו לגידולים, אך כתוצאה מהתרחשויות שונות, שמיד נתאר, הקרקעות הופשרו לצורכי בנייה ועל כן הן משווקות לקהל הרחב, כקרקעות שניתן להקים עליהן מבנים מסוגים שונים.
מה שהוביל לצעד זה, היו שני תהליכים שהתרחשו עם הזמן. הראשון, מחסור בקרקעות לבנייה. אנחנו יכולים מחסור עצום בקרקעות, בעיקר במרכז הארץ, מה שיצר עלייה במחירי הנדל"ן, ואילץ לא מעט זוגות צעירים, להשקיע הון עתק ברכישת דירה או לוותר על החלום של דירה משלהם.

התהליך השני שהתרחש הוא, שמספר החקלאים בישראל ירד עם הזמן. דור שני ושלישי של חקלאים נטשו את התחום לטובת מקצועות יותר עמידים לשינויים בשוק, מקצועות יותר מכניסים. זה הוביל למצב, בו לא היה צורך עוד בקרקעות חקלאיות כפי שהיה בעבר. צריך לזכור כאן נקודה חשובה בהקשר הישראלי, מרבית הקרקעות בישראל שייכות למדינה, מרביתן הן קרקעות חקלאיות ומדובר בקרקעות איכותיות ויקרות. באופן טבעי הפשרתן אילץ את הממשלה לבצע שינוי בגישה ובכיוון החשיבה.

מדוע משתלם לרכוש קרקע חקלאית
הרבה פעמים עולה תהייה, האם זה נכון לרכוש קרקע חקלאית. תהייה זו עולה, בין היתר, מאחר והפרסומים אודות קרקעות חקלאיות מופשרות שמוצעות למכירה, לא נתפסות אמינות מצד אחד, ומצד שני, עולה חשש שלא יהיה ניתן להשתמש בקרקע כפי שמצופה. בעיקר בגלל עיניים בירוקרטיים שונים.

אך האמת היא, שאם מנטרלים את הרעשים ומוודאים שאכן מדובר בקרקע מופשרת אשר ניתן לבנות עליה, אז הרעיון של רכישת קרקע חקלאית, היא חיובית.

ראשית, רכישת קרקע כזו, תאפשר לרוכשים לבנות נכס, בין אם לשימוש עצמי ובין אם להשכרה, בין אם מדובר בנכס למגורים או למסחר.

שנית, להבדיל מצורות השקעה אחרות, השקעה בנדל"ן, בוודאי בישראל היא משתלמת. סיבה אחת, קרקע לא נעלמת ולא מתפוררת, היא נשארת כל הזמן, סיבה שנייה, בפרט בישראל בה יש מחסור עצום בקרקעות, שווה להחזיק בקרקע ובבוא היום לממש אותה.
שלוש, קרקע להבדיל מהשקעות רבות אחרות, לא דורשות מאיתנו דבר. אנחנו יכולים להשקיע בה את הכסף שלנו, מעט זמן וזהו. כל מה שאנחנו נראה את חשבון הבנק שלנו מרוויח עוד ועוד. זה בהנחה ואנחנו נרכוש קרקע בשטח טוב ויהיה ניתן לבנות שם מבנה ונשכיר אותו.

לסיום אפשר להבין, רכישת קרקע חקלאית היא דבר חיובי שרצוי לחשוב עליו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה